بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

[ یک شنبه 8 دی 1392برچسب:فتنه 88 , بصیرت , رسانه , رسانه ملی , نقش رسانه ملی , ضرغامی , نگفته های فتنه 88 , انقلاب سوم ایران ,,

] [ 23:44 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

رزمایش الی بیت المقدس با حضور سپاهیان ولی امر به مدت دو روز در چهار استان بوشهر، ایلام، لرستان و خوزستان برگزار شد.            
    
 


ادامه مطلب

[ شنبه 23 آذر 1392برچسب:بسیج , بسیج نیوز , اخبار بسیج , رزمایش بسیج , عکس رزمایش , تصاویر رزمایش بسیج,

] [ 21:31 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تبیین اهمیت حیاتی مقوله فرهنگ و جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ ضمانت اجرای مصوبات این شورا؛ وظایف نظارتی و هدایتی دستگاه‌ها در مقوله فرهنگ؛ ضرورت برخورد حکیمانه با پدیده‌های فرهنگی، استمرار پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها؛ تدوین مبانی تحول علوم انسانی، و صیانت از زبان زیبای فارسی، نکات مهمی را بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اولین نکته سخنان خود را به موضوع اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه اختصاص دادند و با اشاره به شخصیت و سوابق فرهنگی روسای سه قوه و همچنین اکثریت اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی بعنوان دردمندان عرصه ی فرهنگ، گفتند: بر همین اساس از این شورا انتظار می رود اهتمام و تلاش بیشتری برای برجسته کردن موضوع فرهنگ در جامعه و رساندن آن به جایگاه واقعی، به خرج دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فرهنگ و ارزشهای فرهنگی، هویت و روح یک ملت است، خاطر نشان کردند: فرهنگ، حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره با تأکیدهای قبلی مبنی بر لزوم وجود پیوست فرهنگی برای همه موضوعات و مسائل مهم در عرصه های مختلف افزودند: برخی اوقات ممکن است، تصمیم گیری ها و مصوّبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی علمی، تبعات منفی فرهنگی در جامعه بوجود آورد که دلیل آن نبود پیوست فرهنگی است.

ایشان تأکید کردند: برای فعالیتهای فرهنگی، برنامه ریزی ضروری است و نمیتوان انتظار داشت که فرهنگ کشور اعم از فرهنگ عمومی، فرهنگ نخبگان و فرهنگ دانشگاهی، به خودی خود پیش برود.

رهبر انقلاب اسلامی از این نکته وارد موضوع لزوم نظارت و هدایت دولت درخصوص  مسائل فرهنگی شدند و خاطر نشان کردند: دستگاههای مختلف در قبال جریان فرهنگ عمومی کشور مسئولند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدایت و نظارت در مسائل فرهنگی را همچون مراقبت باغبان از گلهای زیبا دانستند و گفتند: کندن علف های هرز در یک بوستان به معنای رشد گلها و استفاده طبیعی آنها از آب و نور و هواست.

رهبر انقلاب اسلامی حساس بودن و مقابله با مسائل مخرّب فرهنگی را از وظایف نظارتی حکومت دانستند و افزودند: همه ما در قبال مسائل فرهنگی و فرهنگ عمومی کشور مسئولیت شرعی و قانونی داریم.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فرهنگ همواره متکی به حضور مردم است، افزودند: سپردن مسائل فرهنگی به مردم نافی وظیفه نظارتی و هدایتی دولت نیست و حضور حکومت و دولت در عرصه فرهنگ نیز به معنای سلب حضور مردم نمی باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی اظهارات غیر مسئولانه در خصوص لزوم آزادی های فرهنگی همچون غرب، خاطر نشان کردند: چرا هنگامی که غربی ها بر مسائل غیر معقول و انحرافی همچون اختلاط زن و مرد با عنوان تساوی زن و مرد، یا سبک زندگی خود با عنوان پیشرفت و تجدد لجاجت دارند، ما بر ارزشهای والای فرهنگ خود اصرار نداشته باشیم؟

جایگاه و اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی دومین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ابتکارات با برکت امام خمینی (ره) بود که عالی ترین و بهترین مرکز فرهنگی کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حضور مسوولان ارشد و همچنین حضور چهره های تأثیرگذار علمی و فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی را مهمترین نقطه قوت این شورا دانستند و تأکید کردند: همین مساله موجب می شود که موضوع فرهنگ کشور، تابع بالا و پایین شدن جریانات سیاسی نباشد و حرکت فرهنگی کشور ضمن برخورداری از ثبات، از روزمره گی خارج شود.

ایشان افزودند: یکی از مسائل مهم در شورایعالی انقلاب فرهنگی این است که اعضای شورا، جایگاه و تأثیرگذاری آن را به عنوان مرکز اصلی سیاستگذاری فرهنگی کشور باور داشته باشند.

ایشان حضور مستمر اعضاء و تعطیل نشدن جلسات شورا را بسیار ضروری برشمردند و افزودند: شورایعالی انقلاب فرهنگی به مسائل زیرساختی و اساسی بپردازد و از ورود به جزئیات پرهیز کند.

رهبر انقلاب اسلامی سومین نکته خود را به ضمانت اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی اختصاص دادند و گفتند: مصوبات شورا حتماً اجرا شوند.

رهبر معظم انقلاب حضور رئیس قوه مجریه، رئیس قوه مقننه و قانونگذاری و وزرا و مسئولان را ضمانت اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی دانستند و خاطرنشان کردند: اسناد بسیار مهم و خوبی همچون نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش، سند دانشگاه اسلامی، و سند راهبردی نخبگان باید اجرایی و عملی شوند و خودِ شورا نیز بر نحوه اجرای آنها نظارت داشته باشد.

 

واقعیتی به نام تهاجم فرهنگی، چهارمین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب توجه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را به آن جلب کردند.

ایشان با اشاره به سخنان چهره های فرهنگی و سیاسی کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی درباره تهاجم فرهنگی آمریکا علیه سایر فرهنگها افزودند: واقعیتی که سالها قبل، آن را گوشزد می کردم هم اکنون، عینیات انکار ناپذیری یافته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس یک واقعیت دیگر را مورد اشاره قرار دادند: «فعالیت حداقل صدها رسانه صوتی، تصویری، مکتوب و اینترنتی در جهان با هدف مشخص تأثیرگذاری بر ذهن و رفتار ملت ایران». ایشان برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازیهای وارداتی را از جمله مصداق هایی خواندند که در ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی تأثیرگذاری میکند.

رهبر انقلاب کار و ابتکار را اساس برخورد حکیمانه با مقوله تهاجم فرهنگی دانستند و تأکید کردند: باید با تلاش مبتکرانه به مقابله با این مقوله پرداخت که در این زمینه مسئولیت صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سنگین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه به وزارت ارشاد توصیه موکد کردند: تولید کتاب، ترجمه کتاب های مفید، تولید فیلم های سینمایی جذاب با تکیه بر ظرفیت های بالای ساخت فیلم، تولید بازی های رایانه ای مفید، ترویج بازی های پر تحرک و تولید اسباب بازی های معنا دار و جذاب را در دستور کار قرار دهد.

رهبر انقلاب، رصد و شناخت دقیق پدیده های نوظهور تهاجم فرهنگی را قبل از ورود به ایران ضروری دانستند و خاطر نشان کردند: دیر فهمیدن و دیر جنبیدن مشکل آفرین است بنابراین باید به موقع و حکیمانه برخورد کرد.

ایشان در تبیین برخورد حکیمانه خاطر نشان کردند: گاه باید از نفوذ پدیده ها، کاملا جلوگیری کرد اما برخی پدیده ها را میتوان پذیرفت و یا اصلاح کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان آخرین نکته در بحث تهاجم فرهنگی، انفعال و موضع دفاعیِ صرف در مقابل فرهنگ مهاجم را، بدترین و خسارت بار ترین نوع برخورد خواندند و خاطر نشان کردند: مواضع تهاجمی نیز در برخی موارد لازم است اما به هر حال در هر شرایط باید حکیمانه و با فکر عمل کرد.

رهبر انقلاب سپس در پنجمین نکته از سخنان خود رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را به توجه کامل به ضرورت استمرار پیشرفت علمی در دانشگاهها و مراکز پژوهشی فراخواندند.

ایشان شتاب فراوان علمی کشور و پیشرفتهای علمی یک دهه اخیر را واقعیت مبارکی خواندند که مخالفان ایران نیز به آن اذعان کرده اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری سخنان رئیس جمهور در همین زمینه، همه مسئولان کشور به ویژه وزیران آموزش عالی و بهداشت و درمان را موظف کردند همه تلاش خود را بکار گیرند تا چرخه پیشرفت علمی کشور کند نشود و هر روز توسعه و سرعت بیشتری یابد.

ایشان افزودند: واقعیتی به نام «ما می توانیم» در روح جوانان کشور موج می زند، این امواج نشاط آفرین را تقویت کنید تا به یاری پروردگار رسیدن کشور به قله های علمی و مرجع شدن علمی ایران و برپایی تمدن نوین اسلامی، تحقق یابد.

رهبر انقلاب اسلامی یک توصیه بسیار مهم دیگر هم داشتند و آن اینکه: دانشگاهها به هیچ دلیلی جولانگاه جریانهای سیاسی نشود چرا که اینکار جلوی رشد و شتاب علمی را می گیرد.

ایشان خاطرنشان کردند: همچون گذشته اعتقاد داریم جوان به ویژه جوان دانشجو موتور محرک تحولات سیاسی اجتماعی است اما این مسئله با تبدیل دانشگاه به محل جولان جریانهای سیاسی کاملاً متفاوت است.

ششمین نکته سخنان رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراز یک نگرانی شدید و دغدغه عمیق بود: «نگرانی از بی توجهی به زبان فارسی و تهاجماتی که به این زبان می شود».

ایشان با انتقاد از کاربرد تعابیر بیگانه در مواقعی که لغت فارسی وجود دارد افزودند: متأسفانه کار به جایی رسیده است که برخی از به کار نبردن اصطلاحات فرنگی احساس خجالت می کنند و نامها و تعابیر بیگانه در مسائل مختلف و حتی در مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان در حال گسترش است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن مقابله حکیمانه با هرگونه تضعیف و معارضه با زبان عمیق و زیبای فارسی، برای تقویت، گسترش و تحکیم زبان فارسی در همه زمینه ها، تلاش ملموس و مجدانه ای انجام دهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان، وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه علوم انسانی را یادآور شدند و افزودند: شورا، به عنوان اساسی ترین کار، به تدوین مبانی علمی و فلسفی تحول علوم انسانی اقدام کند.

رهبر انقلاب در آخرین نکته، ضرورت توجه به آسیبهای اجتماعی و علل فرهنگی آن را خاطرنشان کردند و افزودند: ریشه یابی و بررسی راه حلهای مسائلی همچون طلاق، فسادهای مالی و بزهکاری مورد توجه شورا قرار گیرد.

ایشان در زمینه مسائل اجتماعی، افزایش سن جمعیت کشور را خطری واقعی برشمردند و افزودند: مسئولان مقابله با کاهش جمعیت جوان کشور را جدی بگیرند و برای آن راه حلهای به موقعی ارائه دهند.

رهبر انقلاب در این دیدار همچنین یاد مرحوم دکتر حسن حبیبی را گرامی داشتند.

قبل از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگ را بالاترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی کشور خواند و گفت: اگر دولت قصد داشت بهترین مشاوران فرهنگی را برگزیند، نمی توانست بهتر از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی را انتخاب کند.

دکتر روحانی با اشاره به مصوبات بسیار موفق شورا بویژه درخصوص تولید علم و فناوری تأکید کرد: دولت مصمم است اقدامات مجدانه ای را برای تکمیل چرخه علم و فناوری در کشور و تولید ثروت از علم و افزایش قدرت ملی، انجام دهد.

رئیس جمهور با تأکید بر عزم دولت برای اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: از جمله اسناد شورا، سند مربوط به نخبگان است که دولت برای اجرایی شدن آن و حمایت از شرکتهای دانش بنیان اقدام خواهد کرد.

روحانی یکی از رویکردهای دولت را تهیه پیوست فرهنگی برای مسائل اجرایی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دانست و با اشاره به اهتمام دولت برای صیانت از باورهای دینی و اخلاقی، افزود: ما معتقدیم باورهای دینی باید در کنار عقلانیت و اعتدال، از افراطی گری و خرافه گرایی و شعار زدگی فاصله بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به نقش مردم در مسائل فرهنگی و همچنین وظیفه نظارتی شورایعالی انقلاب فرهنگی، موضوعات نهاد خانواده و آموزش و پرورش را دارای اهمیت ویژه برشمرد و تأکید کرد: اصلاح فرهنگ عمومی جامعه از طریق فرهنگ سازی در خانواده ها و مدارس امکان پذیر است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بقیه تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

پیشنهاد هاشمی برای آزادی سران فتنه

هاشمی که فیسبوک را پدیده مبارکی می‌داند، اکنون با خبری مواجه شده است که در همین پدیده مبارک! منتشر شده و می‌تواند برایش مشکل‌ساز شود.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، روز چهارشنبه هفته گذشته و در آستانه روز دانشجو، دفتر هاشمی رفسنجانی دیداری با تعدادی از دانشجویان شناخته شده تحت عنوان دیدار دانشجویی برگزار کرد.

در این برنامه افراد مورد اشاره خواستار رفع حصر سران فتنه شدند و البته از سوی هاشمی پاسخ های شنیدنی دریافت کردند.

در همین رابطه یکی از این دانشجویان که ازسخنرانان حاضر در جلسه نیز بود، در صفحه فیسبوک خود مدعی شد که هاشمی رفسنجانی از آنها خواسته است تا برای رسیدن به اهداف خود دست به تجمع بزنند!

                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

شعار مرگ بر آمریکا چاشنی روز دانشجو از آغاز تا به حال

روز دانشجو از کجا آمده است ؟

روز دانشجو فقط و فقط روز دانشجو است !!

 

به ادامه مطلب می روید ؟


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق:هیچ مانعی در پیشبرد روابط با عراق و توسعه همکاری های منطقه‌ای وجود ندارد

هیچ مانعی در پیشبرد روابط با عراق و توسعه همکاری های منطقه‌ای وجود ندارد

خبرگزاری بسیج: حضرت آیت الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز با آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز در دیدار آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت تقویت روابط سیاسی و اقتصادی ایران و عراق، تصریح کردند: میدان همکاریهای روزافزون در بخش‌های مختلف بسیار وسیع است و هیچ مانعی در پیشبرد روابط با عراق و توسعه همکاریهای منطقه‌ای وجود ندارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأیید اظهارات نخست وزیر عراق مبنی بر مذاکرات صورت گرفته با دولت ایران در خصوص تقویت روابط اقتصادی، سیاسی و علمی دو کشور افزودند: رشد علمی ایران در سالهای اخیر بسیار برجسته بوده و انتقال تجربیات علمی به عراق می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم همکاریهای دو کشور باشد.
ایشان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت عراق افزودند: حرکتی که شما امروز برای کشورتان انجام می‌دهید، حرکت با ارزشی است، البته نیازهای کشور عراق بسیار بیشتر از این است.
رهبر انقلاب همچنین از آقای جلال طالبانی رئیس جمهور عراق بعنوان دوست خوب و صمیمی جمهوری اسلامی یاد و برای ایشان آرزوی سلامتی کردند.
آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز ضمن تشکر از دولت جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد توافقات و مذاکرات وی در سفر به تهران به ارتقای همکاریهای دو کشور در زمینه‌های مختلف منجر شود.

[ پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:رهبری , مقام معظم رهبری , امام خامنه ای , خبرگزاری بسیج, سایت مقام معظم رهبری ,عراق نیوز ,نخست وزیر عراق,

] [ 22:16 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

استفاده از معماری غربی در مساجد ایران

برای دیدن مطلب و تصاویر به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

تحلیلی طنز آلوده در باره مذاکرات اخیر

به جان خریده بودند، به نان فروختیم . . .

هرچه کردند نشد . . .
از ما اصرار بود و از آنها انکار . . .

اورانیوم 20 درصد را برای کارهای صنعتی، تاسیساتی و پزشکی نیاز داشتیم. هر چه کردیم ندادند. گفتیم خودمان می سازیم. در جلسه مذاکره همه خندیدند. . .

بعد از مذاکره جلسه ای با بعضی از دانشمندان هسته ای تشکیل داده شد. همه می گفتند غیر قابل دستیابی است و فرمولش تنها در اختیار آمریکاست. اما کاری بود که باید می شد. چک سفید امضا دادند به دکتر شهریاری و با اصرار بسیار . . .

بعد از مدتی در خبرها پیچید که ایران غنی سازی 20 درصد را انجام داده است. دکتر شهریاری کار خود را کرده بود. چک را اما پس داد. می گفت: آدم باید در زندگی اش یک کاری هم بگذارد برای خدا بکند. . . .

مدتی بعد ترور شد. دیگر باید صدایش می زدیم شهید شهریاری . . .

هشتم آذر بود انگار. . . . اما امروز سوم آذر است. . . .

خبری که در رسانه ها پیچید که تعلیق اورانیوم 20درصد بود . . .
در قبال نگذاشتن تحریم جدید و برداشتن تحریم خودرو، طلا، پتروشیمی. . .

و این یعنی خداحافظ شهید شهریاری . . .
پ.ن :  مرحوم حجت الاسلام محمد رضا توسلی (از مسئولان دفتر امام خمینی) نیز در این رابطه می گوید :
  «بعد از اینکه امام (ره)  قطعنامه را پذیرفتند و گفتند جام زهر را نوشیدم ، من دیگر خنده بر لب ایشان ندیدم.»
منبع : سایت مقتدر مظلوم

بسم الله الرحمن الرحیم

در دفاع از حق کوتاه نخواهیم آمد

متوجه شدیم که خبرگزاری های آینده ، انتخاب ، حوزه اندیشه و دیگر سایت های وابسته به اعتدالیون ( دولت ) علیه پدر شهید احمدی روشن عقده گشایی و از این طریق به خود شهید احمدی روشن توهین های مکرری کرده اند . . .

چند سوالی کوتاهی برای بنده پیش آمده که اعتدالیون محترم اگر حاضر به جواب دادن هستید لطفا پاسخ دهید اگر نه ، بنده خودم جواب می دهم . . .
این بود اعتدالی که دم می زدید و در انتخابات روی این شعار جولان می دادید؟!

کدام یک را هضم کنم ؛ آن وعده دروغین حل مشکلات اقتصادی تان را  یا حال ، توهین به پدر شهید احمدی روشن و زیر سوال بردن مرتبه علمی  و  همچنین درجه شهادت شهید احمدی روشن را؟

بگذارید خود بنده جواب علت این رفتار را برای شما بازگو کنم ؛ علتش این بود که پدر شهید  احمدی روشن حاضر نشدند تظاهر کنند که از مذاکرات و بعضی از فعالیت های این اعتدالیون محترم راضی هستند . . .

در مقابل آنها چه کردند ؟! آنها انگ افراطی و فرصت طلب بودن را به ایشان برچسب زدند . . .

اعتدالیون محترم آنقدر سخت است که شما قبول کنید کسانی هستند که راضی نیستند از کار هایی که انجام می دهید ؟

آیا این درست است که شما از هر رسانه و هر چیزی که در توان دارید استفاده کنید تا همه را مجبور به انجام خواسته های خودتان کنید؟!

عقده گشایی اعتدالیون علیه پدر شهید احمدی روشن

بنده واقعا برای رسانه ملی متاسف هستم و از همینجا نفرت خود را اعلام می کنم که نمی توانند برای یک بار هم که شده نشان دهند این کار های بسیار وقیحانه و کثیف را !

یاد مناظره تان افتادم آقای روحانی ، که شما مردم را با اصطلاح "گازانبری کردن" آشنا کردید . . .
حال من احساس می کنم که این کار شما ، نوعی گاز انبری کردن ، از نوع شدید تر است که اینبار هویت و آرمان ها را در هدف گرفته است . . .

پدر شهید احمدی روشن ، شما فرزند خود را از دست نداده اید بلکه با به شهادت رسیدن فرزندتان ، احمدی روشن هایی متولد شده اند که نمی گذارند خون فرزندتان که برای پیشرفت این مملکت ریخته شد پایمال شود و ما تا آخر ، پای آرمان های مان ایستاده ایم . . .

 

منبع : مظلوم مقتدر


 

مطالب مشابه :

صرف انتصاب به امام خمینی ره

چرا به امام ره توهین می کنند ؟


 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

6598یک مرودشتی رکور دار روپایی جهان شد .
به گزارش خبرنگار ورزشی "ندای مرودشت"، میلاد محسنی، روپایی زن مرودشتی، موفق شد رکورد دیگری را به نام خود ثبت کند.


این ورزشکار جوان مرودشتی، توانست در رکورد گیری که توسط داوران و نمایندگان فدراسیون ورزش های همگانی انجام شد، رکورد روپایی با توپ تنیس در مدت یک دقیقه را، که 6 سال  به نام مهدی حب درویش، ورزشکار تهرانی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده بود، بشکند.


میلاد محسنی در این رکورد گیری موفق شد در مدت یک دقیقه، 154 ضربه به توپ تنیس بزند و رکورد جهان را 10 ضربه ارتقا ببخشد.


وی پیش از این نیز توانسته بود رکورد جهانی روپایی با توپ را در مسافت 29 کیلومتر و 350 متر در مدت زمان 5 ساعت و 40 دقیقه و 22 ثانیه بدون استراحت و خطا، به نام خود ثبت کند که به دلیل نبود حمایت کننده مالی، هنوز در کتاب رکوردهای گینس ثبت نشده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

موشک هایی که اسراییل را به توپ بستند و اسراییل را ذلیل کردند

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در جمع اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار این کمیسیون بسیار سنگین است، اظهار کرد: از نظر دینی و از نگاه نظام اسلامی کمیسیون فرهنگی مهمترین بخش در مجلس است زیرا تا زمانی که مسائل فرهنگی و اجتماعی حل نشود، تمام جامعه در خطر خواهد بود.

وی افزود: بارها این جمله را گفته‌ام که مسائل فرهنگی به راحتی به مسائل سیاسی و اقتصادی تبدیل می‌شوند؛ بر همین اساس نفوذ در بخش‌های دیگر هم خواه ناخواه بر عهده این کمیسیون خواهد بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه افزایش طلاق، افزایش خرید و فروش مواد مخدر و مواردی از این دست مشکلاتی را در بخش‌های گوناگون به وجود می‌آورد، عنوان داشت: هرچه در راستای حل این مشکلات تلاش شود باز هم اهمیت آن کم نمی‌شود.

وی ادامه داد: مهم این است که وسیله اجرای تصمیمات گرفته شده توسط کمیسیون فرهنگی مجلس هم مشخص باشد وگرنه تصمیم‌گیری‌ها بی‌خاصیت خواهند شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به انواع مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی موارد هستند که به طور غیرمستقیم به مشکلات فرهنگی تبدیل می‌شوند؛ بیکاری جوانان مفاسدی در پی دارد که جزو معضلات فرهنگی به شمار می‌روند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: هنوز هم گاهی اوقات برخی اندیشه‌های روشن‌فکرمآبانه یا غرب‌زده جلوی بعضی دستورات اسلامی را می‌گیرند ولی نمایندگان مجلس باید با تبعیت از امام راحل و رهبر معظم انقلاب این عقیده را داشته باشند که مسائل شرعی و دینی از جوسازی‌های محیطی تاثیر نمی‌پذیرند و در این بین با تدبیر عمل کنند.

وی با بیان اینکه هیچ خشونتی در امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، افزود: باید این‌گونه مباحث را به خوبی برای مردم و مسئولان تبیین کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر مستدل بودن همه مباحث قانونی و اجرایی عنوان داشت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر گاهی گفته می‌شود گناه هیچ‌کس را بر دیگری نمی‌نویسند در حالی‌که این منطق اشتباه است و زندگی اجتماعی افراد به یکدیگر گره خورده است.

این مرجع تقلید گره‌خوردن سرنوشت انسان‌ها به یکدیگر را دلیل امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: این امر علاوه بر اینکه دلیل نقلی دارد از نظر عقلی هم اثبات می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی سخنانی که از وزارت ارشاد شنیده می‌شود، گفت: بعضی از این سخنان نگرانی‌هایی را به دنبال داشته؛ نمی‌دانم اگر بحث عفاف و حجاب به دست ارشاد سپرده شود کاری صورت می‌گیرد یا تعطیل می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: چرا گفته می‌شود ممیزی در کتاب نباشد یا اینکه روزنامه توهین‌کننده به حضرت علی(ع) تعطیل نشود یا اینکه اصرار به رفع فیلتر فیسبوک چه معنایی دارد؟

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه این‌گونه حرف زدن موجب می‌شود ارشاد اسلامی به ارشاد غیراسلامی تبدیل شود، گفت: در مقاله روزنامه بهار آمده بود که علمای اسلام جاهل هستند که بر مسئله غدیر تاکید می‌کنند و سوال اینجاست که چرا گفته می‌شود این روزنامه را تعطیل نکنید.

وی ادامه داد: برخی گمان نکنند که در دولت جدید همه مسائل را می‌توانند تغییر دهند.

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه هیات دولت عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

روحانی در ابتدای این جلسه، ضمن بزرگداشت هفته بسیج، این هفته را فرصت و مناسبتی برای شناخت فرهنگ و تفکر بسیجی و تعمیم آن در جامعه دانست و گفت: بسیج و بسیجی بودن مفاهیمی محدود به زمان، نگرش و سلیقه خاص سیاسی نیست و هر مسلمان و ایرانی که به تقدم منافع و مصالح ملی، بر منافع و مصالح فردی و گروهی بیندیشد، بسیجی است.

رییس جمهور با بیان اینکه بسیجی بودن بیش و پیش از آنکه مرتبه ای رسمی، اداری و سازمانی باشد، مرتبه ای عرفانی، ایمانی و اخلاقی است، افزود: هنگامی که امام(ره) آرزو می کنند «ای کاش یک بسیجی بودم» و رهبر معظم انقلاب انسانِ تراز مکتب را در همه زمینه ها بسیجی معرفی می کنند، معلوم می شود که باید مقام بسیجی را فراتر از تقسیم بندی ها و تمایزهای سیاسی و اداری تعریف کنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه شأن و مقام بسیجی را نباید به رقابت ها، منازعه ها و مداخله های سیاسی و مادی تنزل داد، تصریح کرد: بسیجی کسی است که دنبال هیچ نفع شخصی نیست تا برای به دست آوردن آن، اصول و آرمان های دینی و ملی خود را زیر پا نهد و برای خود به هیچ داشته و سرمایه ای قائل نیست تا نگران از دست دادن آن باشد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: بسیج چپ و راست نداشته و مقید به جناح بندی های رایج سیاسی نیست؛ اگر بسیجی فراجناحی نباشد، باید در تعلق خود به تفکر و فرهنگ بسیجی تجدید نظر کند.

روحانی ادامه داد: بسیج به تعبیر امام خمینی (ره) بر پایه ارتش 20 میلیونی شکل گرفت؛ یعنی هر ایرانی می تواند یک بسیجی باشد و هر بسیجی یک ایرانی و یک مسلمان است.

رییس جمهور با یادآوری اینکه بسیج و بسیجی آینه‌دار فرهنگ ایثار، عشق و شهادت است، افزود: بسیج یعنی نخواستن برای خود و توانستن برای رشد و توسعه کشور.

روحانی هیات مذاکره کننده هسته ای را بسیجی دانست و گفت: برای عبور از پیچ تاریخی و حل مشکلات کشور نیازمند تفکر بسیجی هستیم؛ در گام اول مذاکرات اخیر، قدم مطمئن، مهم و خوبی در ذوب شدن یخ ها و شکل گیری اعتماد برداشته شده و حقوق هسته ای مردم و غنی سازی مورد تصریح قرار گرفته است.

رییس جمهور تصریح کرد: البته حق فعالیت هسته ای و غنی سازی از حقوق مسلم و قطعی هر ملت و حق روشن و آشکاری است و آنچه اهمیت دارد، تصریح به این حق است که یک دستاورد سیاسی برای مردم است.

رییس جمهور همچنین هدایت و حمایت های مقام معظم رهبری از تلاش های دیپلماتیک دولت و دستاوردهای گروه مذاکره کننده را موجب دلگرمی هر چه بیشتر مسئولان دانست و با تقدیر از آنان گفت: ارشادات رهبر معظم انقلاب همواره راهنمای این دولت بوده و خواهد بود.

روحانی از ملت بزرگوار ایران که همواره پشتیبان دولت بوده اند و خانواده معظم شهدا به ویژه خانواده شهدای هسته ای کشور که تلاش های دولت را ادامه راه شهدای خود می دانند، تشکر کرد.

در این جلسه همچنین اعضای دولت نیز از اقدامات ارزنده تیم مذاکره کننده،حمایت های مقام معظم رهبری و تدابیر رییس جمهور در این راستا قدردانی کردند.

در ادامه جلسه هیات دولت، گزارش معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در خصوص «لایحه الحاق مواردی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت»مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

توافقنامه ایران و 5+1 به همراه ترجمه متن توافقنامه

برای خواندن این مطلب به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

زنان مسلمان انگلیسی در معرض حملات و تهدیدات الام ستیزها هستند

به گزارش واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، بر اساس تحقیقات جدید موسسه «اهمیت ایمان» مشخص شد که تعداد حملات اسلام ستیزانه علیه بانوان مسلمان محجبه در کشور انگلستان نسبت به مردان مسلمان بسیار بیشتر است.
بانوان مسلمان مخصوصا بانوان محجبه ای که از روسری، نقاب یا برقع استفاده می کنند، قربانیان اصلی حملات اسلام ستیزانه به شمار می روند.
«فیاض مغال» مدیر موسسه «اهمیت ایمان» که این تحقیقات را انجام داده است در روز 29 آبان به روزنامه گاردین گفت: این اولین باری ست که تحقیقی اختصاصی درباره موضوع اسلام ستیزی علیه بانوان محجبه مسلمان انجام شده است.
دکتر «کریس آلن» استاد سیاست اجتماعی دانشگاه بیرمنگام، نتایج این تحقیقات را امروز به مجلس عوام ارائه داد.
در این تحقیقات فیاض مغال و کریس آلن از 20 زن مسلمان محجبه سنین بین 15 تا 52 سال که در جامعه انگلستان قربانی اسلام ستیزی بودند، را مورد بررسی قرار دادند.
«راشل» 28 ساله که به دلایل امنیتی نام اصلی خود را فاش نکرد، یکی از بانوان محجبه مسلمانی ست که در این تحقیقات شرکت کرده است. راشل از فردی که در قسمت پارکینگ خانه وی ماشینش را پارک کرده بود، درخواست کرده بود تا ماشینش را از جلوی درب منزل او بردارد، آن فرد زمانی که از حجاب راشل متوجه می شود که او یک بانو مسلمان است، با عصبانیت به راشل می گوید «تو را با ماشینم زیر خواهم گرفت، مسلمان!» و سپس راشل را زیر گرفت و سبب آسیب دیدگی شدید وی شد.
«شریفه» 33 ساله نیز همانند راشل یکی از قربانیان اسلام ستیزی ست، وی می گوید: عده ای از همسایگانم از اینکه من به عنوان یک مسلمان در همسایگی آنان زندگی می کنم بسیار ناراضی بودند،گاهی سرهای بریده شده خوک را در حیاط منزلم روبرو درب ورودی می انداختند، و مرا به دلیل حجابم مورد تمسخر قرار می داند. به همین سبب از اینکه به بیرون از خانه حتی به داخل حیاط منزل خود بروم بسیار واهمه داشتم.
در ادامه می افزاید: با خود اندیشیدم که باید برای حفاظت از خود و کودکانم به کلاس های آموزش دفاع شخصی بروم، که متاسفانه در داخل باشگاه ورزشی نیز افراد اسلام ستیز بار دیگر مرا مورد تمسخر قرار می دادند و به من لقب «خانم بن لادن» را می دادند و می گفتند به کشورت افغانستان برگرد تو به اینجا تعلق نداری.
گفتنی ست، نتایج مشابهی توسط پروژه «Tell mama»در ماه مارس گذشته ارائه شد که حاکی از آن بود که به استثنای تهدیدات و حملات ضد اسلامی آنلاین، 58 درصد از حملات اسلام ستیزانه بین آوریل 2012 تا آوریل 2013 علیه زنان مسلمان بوده است، که 80 درصد از این موارد زنان محجبه ای که از روسری، نقاب یا برقع استفاده کرده اند، را شامل می شدند.

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش واحد ترجمه ی شبکه ی قرآن و معارف سیما، سرویس های ثبت احوال  کاتالونیا اعلام کردند نام «محمد» در میان نام های نوزادان منطقه، رتبه ی دوم را دارد. بنا به اعلام رسانه های رسمی اسپانیا، از 77000 تولد ثبت شده، 7590 مورد مربوط به مسلمانان است.

در برخی شهرهای ایالت کاتالونیا، حدود 70% نوزادان از مادران غیر اسپانیایی و در اغلب موارد، مسلمان متولد می شوند. در شهر «ژرون»، نام «محمد» دومین نام رایج بوده و از هر 1000 نفر سکنه ی شهر، به طور متوسط  24 نفر دارای این نام می باشند.

مرکز آمار ایالت کاتالونیا، شمار روز افزون نام های اسلامی را نگران کننده و تهدیدی برای هویت منطقه دانست. به گفته ی مقامات استان، نرخ رشد جمعیت مسلمانان این منطقه 10% است و اکثریت این جمعیت را مسلمانان پاکستان و مراکش تشکیل می دهند.

علاوه بر اسپانیا، رواج نام های اسلامی در کشورهایی نظیر فرانسه نیز قابل توجه است. نام  «محمد» در این کشور، بین سال های 2004 تا 2011 به رتبه ی بیست و نهم رسید

*مترجم: سمیه نوروزی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:دیدار با رهبری , رهبری , بسیج , بسیجیان , هفته بسیج , دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب,

] [ 19:40 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

تیم مذاکره به نتایجی دست می یابد که قابل قبول و تامین کننده منافع مردم ایران است .

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به منظور رونمایی پهپاد فطرس و بازدید از صنایع دفاعی وزارت دفاع به استان اصفهان سفرکرده است در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ادعای اخیر صهیونیست ها و منافقین مبنی بر فعالیت هسته ای نظامی در یکی از صنایع دفاعی این استان گفت: در آستانه مذاکرات ژنو، جبهه شکست خورده صهیونیستی- منافقین برای تخریب روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران و گمراه کردن افکار عمومی جهان، مجدداً فعال شده اند.

سردار دهقان گفت: نتانیاهو و گروهک تروریستی منافقین که خیانت و دروغگویی از مشخصات بارز آنان به شمار می رود در یک همسویی خباثت آمیز به جعل این خبر کذب روی آورده اند تا شاید به خیال واهی خود دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار و تحت تأثیر قرار دهند.

وزیردفاع تصریح کرد: بی تردید این ترفند جدید و ادعای کذب که آخرین آن نیز نخواهد بود همچون سایر ترفندها و نقشه های شوم خنثی خواهد شد و این گونه دسیسه ها نمی تواند کوچکترین خللی بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد مقاصد صلح آمیز هسته ای ایران و تداوم منطقی مذاکرات با گروه1+5 ایجاد کند و طرف مقابل نیز با توجه به سابقه تاریخی که از این جریان شوم و دروغ افکن دارند نباید اعتنایی به این گونه ادعا ها داشته باشند.

سردار دهقان در ادامه افزود: جنجال های افراد  وامانده و منزوی مثل نتانیاهو و منافقین که از آنان باید بعنوان جبهه جنگ طلب و تروریستی یاد کرد نشان دهنده درستی مسیری است که دولت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات طی می کند.

وزیر دفاع در پایان اظهار امیدواری کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آتی ژنو به نتایج مثبت و قابل قبولی که تأمین کننده منافع مردم ایران و برطرف کننده نگرانی های طرف مقابل باشد دست یابند.

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه